Het voorjaarsprogramma 2018

Februari 2018

De historische Vereniging Bergambacht organiseert op woensdagavond 28 februari 2018 een presentatie door de heer Sander Wassing over:

Reisbeschrijvingen uit de achttiende eeuw

van onze dorpen Bergambacht, Berkenwoude en Ammerstol door Lieve van Ollefen (leefde van 1749 tot 1816). Hij maakte gravures van de dorpsgezichten en liet die aan deze beschrijvingen voorafgaan en gaf inzicht waar de bewoners zich in die tijd mee bezig hielden en welke gebouwen er in die dorpen stonden.

De voordracht vindt plaats in de grote zaal van "de Schakel", Schoolstraat 24 te Bergambacht. De zaal gaat open om 19.30 uur en de lezing begint om 20.00 uur. Ook niet-leden zijn tegen een kleine vergoeding van Euro 2,00 van harte welkom.

Maart 2018

Op woensdagavond 21 maart 2018 vindt de Algemene Leden Vergadering plaats met na de pauze een presentatie in ons streekdialect door de dames Jannie Boogeardt en Stella Speksnijder.

De ALV vindt plaats in de grote zaal van "de Schakel", Schoolstraat 24 te Bergambacht. De zaal gaat open om 19.30 uur en de vergadering begint om 20.00 uur.

April 2018

Op dinsdagavond 24 april 2018 geeft de heer Cees Loeve uit Krimpen aan de IJssel een presentatie over de watersnoodramp van 1953 en de invloed hiervan op onze directe omgeving.

De lezing vindt plaats in de grote zaal van "de Schakel", Schoolstraat 24 te Bergambacht. De zaal gaat open om 19.30 uur en de voordracht begint om 20.00 uur. Ook niet-leden zijn tegen een kleine vergoeding van Euro 2,00 van harte welkom.